Thursday 11 March 2010

Ínycsiklandozó kalandok I.

A gasztronómia még egy nagyon új területe az életemnek. Szerelmünk alig több mint egy éve tart. A teljes érdektelenségből egyik pillanatról a másikra szenvedély lett. Azóta falom a gasztroblogokat, kiadványokat, szakácskönyveket. Imádom. Talán erre is meg kell érni.

A férjem rendszeresen igencsak elégedett arcát látva (és a bókjait hallva) azt kell mondjam, van hozzá érzékem. Ha muszáj volt, régebben is csuklóból tudtam finomat főzni akár 8-10 embernek is. Sajnos nem mondhatom, hogy ínyenc vagyok, pedig nagyon kéne, ha szeretnék ezzel komolyabban is foglalkozni. Jó ízlésem van, de válogatós vagyok. Mi több, finnyás! Viszont ennek köszönhetően a legfinnyásabb vendég is megeszi, amit főztem.

Ez nem egy gasztroblog, és túlságosan is amatőr vagyok ahhoz, hogy bárkinek tanácsokat osztogassak. De ha egy étel jól sikerül, ide leírom majd a receptet. És fotózni is éppen most tanulok! Rajongok az ételfotókért, úgyhogy próbálkozom.

Hétvégén vendégeink voltak, de mivel késő délután jöttek, és vacsorázni nem szoktak, a lelkemre kötötték, hogy ne főzzek semmi komolyat, megelégednek egy kis harapnivalóval. Így hát bruschettát csináltam. Egyszerű, gyors, nagyon olasz, és mindenki szereti. A változtatás a hagyományos recepthez képest annyi, hogy bazsalikom helyett én friss rukkolát használok. Télen pedig koktélparadicsomot. Ja, és a tetejére pirított fenyőmagot szórok! Mert imádjuk! Ők is imádták, mert kénytelen voltam még egy nagy adagot csinálni. :-)

Bruschetta (4 személyre)
1 nagy adag friss rukkola
1 doboz koktélparadicsom
4 gerezd fokhagyma
½ dl extra szűz olívaolaj
2-3 ek fenyőmag
só, bors ízlés szerint
pirított baguette vagy kenyér

A rukkolát felaprítom, a paradicsomokat apró darabokra vágom, a fokhagymát összezúzom, majd a három összetevőt elkeverem. Én általában rusztikus, magos baguettet használok, felszeletelem, és száraz serpenyőben mindkét oldalát megpirítom. Ezután kb. 1kk olívaolajon illatosra pirítom a fenyőmagot is. Egy olasz ismerősöm azt mondta, nem szabad előre összekeverni a hozzávalókat, mert minden frissen a legjobb. Így hát a pirított baguette szeleteket meglocsolom kis olívaolajjal, ráhalmozom az összekevert zöldségeket, majd sózom, borsozom, és a tetejére szórom a magokat. Ízlés szerint meg lehet bolondítani egy pár csepp jó minőségű balzsamecettel is, nálunk a férjem imádja. Ha vendég jön, prosciutto crudo-t és camambert sajtot tálalok hozzá.

No comments:

Post a Comment